I "Kvindebyen" skjuler Fellini ikke sin besættelse af kvinder. Igen placeret i hovedrollen er en Fellinis ynglingskuespillere Marcello Mastroianni, der billiant som den moderne Don Joan.
Marcello sidder i en kupé i et italiensk tog. Over for ham sidder en kvinde, hvis mineralvand er ved at vælte. H...
I "Kvindebyen" skjuler Fellini ikke sin besættelse af kvinder. Igen placeret i hovedrollen er en Fellinis ynglingskuespillere Marcello Mastroianni, der billiant som den moderne Don Joan.
Marcello sidder i en kupé i et italiensk tog. Over for ham sidder en kvinde, hvis mineralvand er ved at vælte. Han griber flasken og får øjenkontakt med kvinden og følger så efter hende, da hun forlader kopeen. I et øjeblik finder hun også ham attraktiv. Plodselig stiger hun at toget og begynder at gå. Marcello følger efter hende, men hun smutter fra ham og han ender på et stort hotel omringet af kvinder. En feminist konference er i fuld gang og han nu om han kan flygte.