Strejftog VIII indeholder bl.a. følgende:
I år er godstrafikken på Lollandsbanen øget fordi Danisco igen benytter jernbanen som transportør af sukker - sukker der læsses i containere i henholds-vis Nakskov og Nykøbing Falster.
Derefter et lille besøg på Hirtshalsbanen, som inden for de sidste år h...
Strejftog VIII indeholder bl.a. følgende:
I år er godstrafikken på Lollandsbanen øget fordi Danisco igen benytter jernbanen som transportør af sukker - sukker der læsses i containere i henholds-vis Nakskov og Nykøbing Falster.
Derefter et lille besøg på Hirtshalsbanen, som inden for de sidste år har gennemgået en omfattende modernisering. Hirtshalsbanen blev for øvrigt sidste år sammenlagt med Skagensbanen i selskabet Nord-jyske Jernbaner A/S.
De Nordjyske jernbaners tre MX'ere ses i aktion som trækkraft for de ofte store godstog. Desuden et kig MY 17 (forhenværende DSB 1146) som bl. a. ses på sin første ordinære tur til Hirtshals for Nord-jyske Jernbaner A/S.
I foråret fik OHJ-HTJ's MX'ere kørsel forbud, fordi der blev konstateret zink i smøreolien. Derfor blev der hentet reserver udefra, hvilket resulterede i at Østbanens smukke MX 43 i et par måneder var at se på OHJ-HTJ.
Strejftog VIII handler også om "marcipanbrødenes" 50 års jubilæum, der blev festligholdt ved det årlige veteranstævne i Græsted. Desuden ses MZ 1406 i front for persontog, armsignalerne i Borris, Ikeas direkte godstog, m. v.